Author Topic: A couple of questions  (Read 6825 times)

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Curly01

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A couple of questions
« on: July 15, 2008, 12:47:41 PM »
Hi I think Demoniak3D is a very cool game engine: But I still have a couple of questions about it:

1)Are there plans to write an exporter for Blender3D? http://www.blender.org/ -> in Python script.
1 bis) You might be able to write an xml scene script exporter from Blender?
2) Ozone3D supports the FBX file format. Does Demoniak3D supports this file format also?
2 bis) Are there plans to support the Collada file format? SKIP THIS QUESTION SINCE IT HAS BEEN ANSWERED IN PREVIOUS POSTS
3) Since it runs on Opengl is it possible to make a Mac OS version of it?
4) I haven't seen a lot of bones animated characters in the demo's (except for the Bunny demo). Could you make a real FPS demo?
5) Since Fmod licensing for Indies is very expensive. Is the OpenAL license system cheaper?

JeGX

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Re: A couple of questions
« Reply #1 on: July 15, 2008, 02:27:57 PM »
many questions  :transpi:
I will answer asap...

Steph3D

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Re: A couple of questions
« Reply #2 on: July 15, 2008, 09:34:25 PM »
Plus ça avance, et plus je me dis que finalement le format collada sera la solution universelle à tous les problèmes, et que vouloir faire des exports natifs à chaque logiciel serait une perte de temps étant donné qu'il en faut beaucoup pour analyser chaque logiciel 3D. Max 2009 gere très bien collada, je suis sûr que la prochaine version de C4D le fera aussi, les éditeurs peuvent plus l'ignorer, et les utilisateurs le réclament de plus en plus dans le temps réel. Une fois collada pleinement déployée, je vois plus trop l'intérêt de plug-in natif, surtout si accompagnée d'outils comme Polyview en plus. Collada gère aussi tres bien le vertex shading, c'est cool  :thumbup:

sorry for my french  :roll:

for bones animated characters animation is planned, I think via the cal3d lib ;)