The first weblog devoted to Demoniak3D Demo-System

Archive for November, 2007

LUA programming tips & tools

Wednesday, November 28th, 2007 Posted in Demoniak3D, Lua, Programming, Tips'n'Tricks | No Comments »

Developing LUA code for Hyperion can be somewhat frustrating if you don't follow some guidelines to code, test and debug before launching it in Hyperion. Here is how I work: I extensively use LuaEdit. LuaEdit is a complete IDE for LUA ...

Ageia PhysX Drivers 7.11.13

Friday, November 23rd, 2007 Posted in Ageia PhysX, FR, News | 1 Comment »

Ageia vient de mettre à jour ses pilotes pour cartes PhysX. Les pilotes sont dispo ici: PhysX Drivers 7.11.13 for XP/Vista. Les release notes sont disponible ici: Release Notes - PDF. Les pilotes PhysX sont nécessaires pour faire fonctionner les demos Hyperion utilisant ...

ImageMagick

Sunday, November 18th, 2007 Posted in 2D, Programming, Texture, Utility | 2 Comments »

If you like Hyperion, then you like graphics and programming, and you'll like ImageMagick too. The best way to describe this fantastic free tool is "programmable Photoshop" : you can create, manipulate and process 2D images with all the powerful ...

Comments in LUA

Thursday, November 15th, 2007 Posted in Lua, Tips'n'Tricks, UK | No Comments »

As you know, you can put comments in LUA with the double hyphen (--): -- This is a comment DoSomething(); -- This is another comment. ReDoSomething(); But the double hyphen is not very convenient for commenting multiple lines. Like in C language, there is a ...

Three new demos released

Wednesday, November 14th, 2007 Posted in Demos, News, UK | No Comments »

With the release of Hyperion 1.16.0, I released three new demos: Ageia PhysX Pendulum Spiral Galaxy by Dr Goulu High Resolution Skyboxes

Hyperion 1.16.0 released!

Wednesday, November 14th, 2007 Posted in Ageia PhysX, Demoniak3D, News, UK | No Comments »

Another version of Hyperion has been released. This version adds many new functions to deal with Ageia PhysX engine joints. Joints allow to link two objects together with some constraints on the motion. I put back the shortcut in the Explorer ...

Ageia PhysX Distance Joint Demo

Monday, November 12th, 2007 Posted in Ageia PhysX, Demos, UK | No Comments »

Distance joints are very cool and allow to do some funny things like this pendulum simulation: [youtube T00jVjJGo_4] The balls become red when they are selected with 3D picking. Once a ball is selected, the space key allows to throw it based ...

Aaarrggghh Ageia n’aime pas VC6!

Monday, November 12th, 2007 Posted in Ageia PhysX, FR | No Comments »

La compilation du plugin Ageia PhysX avec VC6 pose toutjours un problème avec chaque nouvelle version du SDK de Ageia. Quelque part dans les profondeurs du SDK, on trouve la fonction suivante: NX_INLINE void NxSegmentPlaneIntersect(const NxVec3& v1, const NxVec3& v2, const NxPlane& ...

Liste des Meshes d’un Modèle 3D

Sunday, November 11th, 2007 Posted in Demoniak3D, FR, Lua, Tips'n'Tricks | No Comments »

Un modèle 3D dans hyperion est, par défaut, une hiérarchie à un niveau: la racine est l'objet modèle lui même (réduit à un gizmo) et le premier niveau de la hiérarchie représente tous les meshes qui composent le modèle. La question ...

Hyperion 1.15.1

Thursday, November 8th, 2007 Posted in Demoniak3D, FR, News | No Comments »

Je viens de mettre online une bugfix release d'Hyperion. Le calcul des normales est de nouveau opérationnel pour les modèles 3D chargés à partir de fichiers ne contenant pas les normales. Hyperion 1.15.1 Download.

Ageia PhysX Revolute Joint Demo

Thursday, November 8th, 2007 Posted in Ageia PhysX, Demos, UK | No Comments »

Here is a small video that shows the use of the revolute joint of the upcoming Hyperion 1.16.0. [youtube -Hw-1Obuay8]

Problème de Normales avec le Noeud Model

Thursday, November 8th, 2007 Posted in Demoniak3D, FR, Programming, Tips'n'Tricks | No Comments »

Je viens juste de m'apercevoir que j'ai enlevé, pour des besoins de test, le calcul des normales des vertices pour le noeud model en xml. En attendant la next release très prochaine, il suffit d'ajouter l'attribut compute_normals dans le noeud ...

Wak Exporter pour 3D Studio MAX

Wednesday, November 7th, 2007 Posted in 3D, Demos, FR, News | 1 Comment »

Je viens juste de releaser la premiere version ALPHA de Wak, un plugin d'export pour 3D Studio MAX. Ce plugin vous permet d'exporter vos modèles 3D dans un format XML qui peut être chargé par Hyperion. Attention, Wak ne génère ...

Demoniak3D, Vista, Radeon et Catalyst

Wednesday, November 7th, 2007 Posted in Demoniak3D, FR, OpenGL, Vista | No Comments »

J'ai remarqué un crash à la fermeture de Demoniak3D sous Windows Vista (version 32bits). Mais cela ne s'est produit qu'avec une carte ATI HD Radeon 2400Pro et les Catalyst 7.10. Hyperion plante dans le driver OpenGL atioglxx.dll. Par contre, aucun ...

Creating a GLSL Library @ Gamedev.net

Wednesday, November 7th, 2007 Posted in GLSL, Tutorials, UK | No Comments »

Cool discovery, one of the oZone3D.Net GLSL tutorial, Lighting with GLSL - Phong Model is present in the references of a featured article at Gamedev.net (page 7): Creating a GLSL library. Thanks Don!

Ageia PhysX Drivers and Demoniak3D

Tuesday, November 6th, 2007 Posted in Ageia PhysX, Demos, FR, Physics, UK | No Comments »

La version 1.15.0 de Demoniak3D n'apporte pas de nouveauté au niveau du support des fonctions de l'API Ageia PhysX mais utilise un des derniers SDK du moteur Ageia PhysX. Ce nouveau moteur PhysX impose d'installer un driver. En effet, Demoniak3D 1.14.x ...

Hyperion 1.15.0!!!

Tuesday, November 6th, 2007 Posted in Commercial, Demoniak3D, FR, Lua, News, SQL, UK | No Comments »

Enfin une mise à jour d'Hyperion! J'ai passé pas mal de temps à bosser sur d'autres projets ce qui explique cette mise à jour tardive. Fondamentalement, cette mise à jour mineur (14 à 15) corrige quelques bugs génants comme celui ...

Google Search sur oZone3D.Net

Sunday, November 4th, 2007 Posted in FR, News | No Comments »

Vous avez peut être déjà remarqué, mais il y a maintenant un petit "Google Search" sur le site oZone3D.Net (colonne de gauche). Maintenant que le guide du développeur Hyperion est online, ce Google Search peut être utile pour faire des ...

Multiples UV Maps

Saturday, November 3rd, 2007 Posted in 2D, Demoniak3D, FR, Technique, Texture | No Comments »

Ce post est une réponse à une question posée sur le forum Hyperion. Avant d'aller plus loin, je rappelle juste que UV map est le nom donné aux coordonnées de textures. Les coordonnées de textures ou texcoord(s) sont des attributs du ...

Flower Power Demo

Friday, November 2nd, 2007 Posted in Demoniak3D, Demos, FR, GLSL, Lua, Wip | 1 Comment »

C'est un peu long à expliquer pourquoi, mais Thierry a suggéré de faire pousser des tulipes avec Hyperion... Je me suis attaqué à une petite démo en partant du code sample 84 qui fait bouger de l'herbe avec ...